Soğutma

Soğutma

Mesajgönderen iskt_admin » Pzt May 24, 2010 11:27 am

Soğutma

Soğutma kaldırma işlemidir ısı kapalı alan, veya bir madde, ve o sakıncasız bir yere taşımak. Soğutmanın birincil amacı ve kapalı alana veya maddenin sıcaklığı düşürmek daha sonra bu düşük sıcaklığı korumak. Terim soğutma hangi ısı dağıldı herhangi bir doğal veya yapay süreç genellikle anlamına gelir. yapay aşırı soğuk üretme sürecine denir cryogenics.


Soğuk ısı olmaması, dolayısıyla düzen bir sıcaklık azaltmak için, biri "soğuk ekleyerek daha sıcak" yerine kaldırır. " Amacıyla karşılamak için Termodinamiğin İkinci Yasası, Iş çeşit Bunu gerçekleştirmek için yapılmalıdır. Bu çalışma, geleneksel olarak yapılır mekanik iş ama aynı zamanda yapılabilir manyetizma, lazer veya başka yollarla.

Geçmiş uygulamalar
Ana madde: Timeline düşük sıcaklık teknoloji
Buz hasadı

Kullanım buz ve buzdolabına böylece gıda muhafaza tarih öncesi döneme kadar gidiyor.[1][2] Çağlar boyunca, kar mevsimsel hasat ve buz antik kültürlerin en olağan bir uygulama: Çin, İbraniler, Yunanlılar, Romalılar, Persler oldu. Buz ve kar mağaralarda veya depolanmış dugouts ile kaplı saman veya diğer yalıtım malzemeleri. Persler çukurları adı verilen buz depolanan yakhchals. buz Tayinlamasi izin sıcak dönemler üzerinden gıdaların korunması. Bu uygulama da aşağı yüzyıllar ile çalışana icehouses Kullanılan yirminci yüzyılda kaldı.

16 yüzyılda, kimyasal soğutma keşfi bir soğutma yapay anlamına yönelik ilk adım atılmış oldu. Sodyum nitrat veya potasyum nitrat, Ne zaman su eklenir su sıcaklığı düşürdü ve maddeler soğutma için soğutma banyosu bir tür yarattı. İtalya'da böyle bir çözüm şarap soğuk kullanılmıştır.[3]

19 yüzyılın ilk yarısında, buz hasadı büyük iş Amerika'da oldu. Yeni Englander Frederic TudorKim "Buz Kralı" olarak bilinen, iyi geliştirmeye çalıştı yalıtım tropik özellikle buz uzun mesafe sevkıyat için ürünler.
İlk soğutma sistemleri
Daha fazla bilgi: Timeline düşük sıcaklık teknoloji

yapay soğutma bilinen ilk yöntemi ile elde edildi William Cullen at Glasgow Üniversitesi içinde İskoçya içinde 1756. Cullen kısmi oluşturmak için bir pompa kullanılır vakum bir konteyner üzerinde dietil eter, Daha sonra haşlanmış, Emici ısı çevreleyen hava. Deneme bile buz bir miktar hazırlandı ama o zaman hiçbir pratik uygulaması vardı.

1758, yılında Benjamin Franklin ve John Hadley, Cambridge Üniversitesi'nde kimya profesörü, bir deney aracı olarak hızla bir nesnenin soğumaya buharlaşma ilkesini keşfetmek amacıyla yürütülmüştür. Franklin ve Hadley alkol ve eter gibi, suyun donma noktası geçmiş bir nesnenin sıcaklığını düşürmek için kullanılabilecek son derece uçucu sıvıların bu buharlaşma doğruladı. Onlar nesne ve bir körük "hızlandırmak" buharlaşma için kullanılan bir civa termometrenin ampul ile deney yapılmıştır; ortam sıcaklığı 65 ° F. iken onlar 7 ° F termometre ampul aşağı sıcaklığını düşürdü Franklin ki suyun donma noktası (geçip kısa süre sonra belirtilen 32 ° F) buz termometre's ampul yüzeyinde oluşan ince bir film ve buz kütlesi çeyrek inç kalınlığında hakkında zaman 7 ° ulaştığınızda deney durduruldu ki F. Franklin, "Bu deney From sonucuna, bir ölüm sıcak bir yaz günü" bir adam donma olasılığını görebilirsiniz.[4]


1805 yılında Amerikalı mucit Oliver Evans ama tasarlanmış dayalı bir soğutma sistemi inşa asla buhar sıkıştırmalı soğutma etil eter gibi kimyasal çözümler veya uçucu sıvı yerine çevrimi.

1820 yılında İngiliz bilim adamı Michael Faraday sıvılaştırılmış amonyak ve yüksek basınç ve düşük sıcaklıklarda kullanarak diğer gazlar.

İngiltere'de An American yaşayan, Jacob Perkins, 1834 yılında bir buhar sıkıştırmalı soğutma sistemi için ilk patent aldı. Perkins bir prototip sistem inşa ve gerçekten işe yaradı, ticari olarak başarılı olamadı rağmen.[5]

1842 yılında Amerikalı bir doktor, John Gorrie, Buz üretmek için su soğutma için ilk sistem tasarladı. Aynı zamanda) evlerde ve hastanelerde konfor için hava (örneğin, klima serin yaptığı soğutma sistemi kullanma fikrine gebe. Onun sistemi, daha sonra kısmen su ile hava götürmek için gerekli çalışmalarının bir parçası yaparken genişletmek için izin vermeden önce sıcak basınçlı hava soğutmalı basınçlı hava kompresör. O izantropik genişleme bir sıcaklık yeterli düşük su dondurup, veya buz üretmek akışı "aksi" olarak yaptığı patent tarafından verilen belirtilen soğutma etkileyen bir boru aracılığıyla hava soğutmalı U. S. Patent Ofisi 1851 yılında.[6] Gorrie, ancak çalışan bir prototip inşa onun sistemi ticari bir başarısızlık oldu.

Alexander Twining 1848 yılında buhar sıkıştırmalı soğutma deneme başladı ve 1850 ve 1853 yılında patent aldı. O ile 1856 tarafından ABD'de ticari soğutma başlatılan sahip yatırılmaktadır.


Bu arada Avustralya, James Harrison 1851 yılında Barwon Nehri kıyısında Rocky Point bir mekanik buz yapma makinesi çalışması başladı Geelong, Victoria. İlk ticari buz yapma makinesi 1854 yılında bir eter sıvı-buhar sıkıştırmalı soğutma sistemi için yaptığı patent ardından 1855 yılında verildi. Harrison bira ve et paketleme evleri, ticari buhar sıkıştırmalı soğutma tanıtıldı ve 1861 ile kendi sistemlerinin bir düzine operasyonu idi.

Avustralya, ArjantinliVe Amerikan endişeleri orta 1870'lerde, ilk ticari başarısını gelme soğutmalı nakliye deneyler ne zaman William Soltau Davidson takılı bir sıkıştırma soğutma ünitesi Yeni Zelanda gemi Dunedin 1882, bir et ve süt patlaması giden içinde Avustralasya ve Güney Amerika. J & E Salonu Dartfordİngiltere 'SS Selembria bir buhar sıkıştırma sistemi ile 30.000 leşleri getirmek donanımlı koyun eti dan Falkland Adaları 1886 yılında.[7][8]

Ilk gaz absorpsiyonu soğutma sistemi gaz amonyak suda (olarak anılacaktır kullanarak "aqua amonyak") tarafından geliştirilen Ferdinand Carré 1859 Fransa ve 1860 yılında patenti alınmıştır. amonyak toksisitesi nedeniyle, bu tür sistemlerin evlerde kullanılmak üzere, ancak gelişmiş değildi satılık buz üretmek için kullanıldı için. Amerika Birleşik Devletleri'nde, o zaman tüketici halk hala kullanılan buz kutusu buz çoğu hâlâ buz hasat edildi ve bir o depolanması ticari tedarikçiler, getirilen icehouse.

Thaddeus Lowe, İç Savaşı bir Amerikalı balonu gazların özellikleri ile yıllar içinde tecrübe oldu. Onun dayanağı işletmelerin yüksek hacimli üretim vardı hidrojen gaz. Ayrıca buz yapma makineleri birkaç patent düzenledi. Onun "Sıkıştırma Buz makinesi" soğuk depolama endüstrisinde devrim olur. 1869 yılında ve diğer yatırımcıların hangi üzerine onlar bir Lowe's soğutma üniteleri ile yüklü ve New York Gulf Coast bölgeye taze meyve sevkiyat başladı eski bir vapur ve Galveston, Teksas geri New York'a gelen taze et satın aldı. denizcilik hakkında bilgi Lowe's eksikliği nedeniyle, iş pahalı bir başarısızlık oldu ve zor halk için olduğu ambalaj evin çok uzun dışarı edilmişti et tüketmek mümkün olma fikrine alışmak.

Yurtiçi mekanik buzdolapları kullanılabilir ABD'de 1911 civarında oldu.[9][ölü link]
Yaygın ticari kullanım


1870'lerde bira ticari soğutma üniteleri en büyük kullanıcıları olmuştu By rağmen bazıları hala hasat buz dayanıyordu. ice-hasat sanayi gayet 20 yüzyılın başından, kirlilik ve kanalizasyon ile büyümüş olmasına rağmen doğal buz o metropol varoşlarda bir sorun verme sürünmeye başlamıştı. Sonunda bira lekelenmiş buz şikayet etmeye başladı. Bu daha tüketici hazır modern soğutma ve buz yapma makineleri talebi yükseltti. 1895 yılında Alman mühendis Carl von Linde sıvı hava üretimi için ve sonunda sıvı oksijen güvenli ev buzdolapları kullanım için geniş çaplı bir işlem kurmak.

Frigorifik vagon ABD'de süt ürünlerinin kısa vadede ulaşım için 1840'larda tanıtıldı. 1867 JB Sutherland Detroit ayında, Michigan buzdolabı araba buz tankları ile araç sayesinde soğuk hava gravite taslak yaratacak yere yakın otomobil ve vantilatör flep iki sonunda tasarlanan patentli.

1900 By toptan kasaplık Chicago evler amonyak döngüsü ticari soğutma benimsemiştir. 1914 ile hemen hemen her yerini yapay soğutma kullanılmış. Büyük et paketleme, Zırh, HızlıVe Wilson, onlar tren yaş ve şube evleri ve depolama tesisleri üzerinde daha uzak dağıtım alanları yüklü en pahalı birimleri satın almış.

Bu 20. yüzyılda bu soğutma üniteleri traktör römork kulelerimiz (kamyon veya kamyon) üzerine montaj için tasarlanmış ortasına kadar değildi. Soğutuculu araçlar dondurulmuş gıdalar, meyve ve sebze gibi çabuk bozulan ürünleri, ulaşım ve ısıya duyarlı kimyasallar kullanılmaktadır. En modern buzdolapları -40 ile 20 ° C arasında sıcaklığı tutmak ve çevresinde 24 000 kg azami yük kapasitesi var. Avrupa'da brüt ağırlığı ().
Ev ve tüketici kullanımı

sentetik soğutucular icadı çoğunlukla dayalı kloroflorokarbon (CFC) kimyasal, güvenli buzdolapları olası ev ve tüketici kullanımı için idi. Freon bir olan marka in Dupont Corporation ve bu CFC anlamına gelir ve daha sonra hydrochlorofluorocarbon (HCFC) ve hydrofluorocarbon (HFC), Soğutucular 1920'lerin sonunda gelişti. Bu soğutucular zamanda daha az dahil kez, yaygın olarak kullanılan soğutucu daha zararlı olduğu kabul edildi metil format, amonyak, metil klorürVe kükürt dioksit. Niyet tehlike olmadan ev kullanımı için soğutma ekipmanları sağlamak oldu: Bu CFC soğutucular bu ihtiyacı yanıtladı. Ancak, 1970'lerde bileşikleri ile reaksiyona bulundu atmosferik ozonGüneş karşı önemli bir koruma ultraviyole radyasyonbir soğutucu dünya çapında olarak ve kullanım kısaltılmayabilir oldu Montreal Protokolü 1987 in.
soğutma Mevcut uygulamalar

Muhtemelen soğutma en yaygın kullanılan mevcut uygulamalar evlerde ve kamu binalarının klima için, ve evlerde gıda, restoran ve büyük depolama depo soğutma. Meyvelerin depolama ve sebze için mutfaklarda buzdolabı kullanımı ve modern diyet yıl boyunca taze salatalar ek izin verdi balık depolamak ve güvenli bir şekilde uzun süre et.

ticaret ve üretim olarak, soğutma için bir çok kullanır oldular. Soğutma gibi gazlar Sıvılaştır için kullanılır oksijen, azot, propan ve metan örneğin. basınçlı hava arıtma, o kullanılır yoğunlaşmak sıkıştırılmış havadan su buharı nem miktarını azaltmak için. Içinde petrol rafinerileri, kimya tesisleriVe petrokimya bitkiler, soğutma onların gerekli düşük sıcaklıklarda belirli süreçleri korumak için (örneğin kullanılan, içinde alkilasyon in butenes ve bütan yüksek üretmek için oktan benzin bileşeni). Metal işçileri çelik çatal temper için soğutma kullanır. ısıya duyarlı gıda maddeleri ve kamyonlar, trenler, uçaklar ve deniz gemileri giderek diğer malzemelerin taşınması ise, soğutma bir zorunluluktur.

Süt ürünleri sadece son birkaç yılda bu yumurta gerekli olan nakliye sırasında oldukça bakkal geldikten sonra buzdolabında bekleyen daha soğuk olması keşfedildi soğutma ihtiyacı sürekli olarak, ve. Et, kümes hayvanları ve balık tüm iklim kontrollü ortamlarda satılan önce tutulmalıdır. Soğutma da yenilebilir artık meyve ve sebzeler yardımcı olur.

Bir soğutma en etkili kullanan suşi gelişmesinde Japonya / sashimi sanayi oldu. Önce soğutma keşfi, birçok suşi uzmanları hastalıklardan gibi büyük morbidite ve mortalite yaşadı Hepatit A[kaynak belirtilmeli]. Ancak unrefrigerated sashimi tehlikeleri yıllarda kırsal Japonya genelinde araştırma ve sağlık dağıtım eksikliği nedeniyle ortaya çıkarılmıştır değildi. orta yüzyılda Çevresi Zojirushi kurumlar Kyoto merkezli buzdolabı tasarımları ve daha restoran sahipleri ve genel halk için ulaşılabilir ucuz buzdolapları yapımında devrimler yaptı.
soğutma yöntemleri

soğutma olarak sınıflandırılabilir Yöntemleri non-siklik, halkalı ve termoelektrik.
Non-siklik soğutma

non-siklik soğutma yılında, soğutma erime gerçekleştirilir buz veya subliming donmuş karbondioksit (Donmuş karbondioksit). Bu yöntemler, küçük ölçekli soğutma için bu tür laboratuarlar ve atölyeler, veya taşınabilir içinde olarak kullanılmaktadır soğutucular.

Buz soğutma ajan olarak etkinliğini borçludur Daima ergime noktası 0 ° C (32 ° F). Amacıyla, 333,55 kJ / (yaklaşık 144 Btu / lb) ısı kg emmek zorundadır buz erimeye. Gıda maddeleri bu sıcaklıkta veya biraz üzerinde bir artış depolama ömrü korunur.

Katı karbondioksit normal atmosferik basınçta sıvı faz, bu nedenle vardır sublimes katı doğrudan -78,5 ° C (-109,3 ° F), hangi sırasında yüceltme döneminde düşük sıcaklıklarda ürünleri korumak için etkili bir sıcaklıkta faz buharı. Sistemleri gibi bu soğutucu buharlaşır nerede ve Bacalı atmosfere toplam kaybı soğutma "olarak bilinir olmasıdır.
Döngüsel soğutma
Ana madde: Isı pompası ve soğutma çevrimi

Bu ısı düşük sıcaklık alanı veya kaynak kaldırılır ve dış çalışma yardımıyla yüksek sıcaklık batmaya reddedilen bir soğutma çevrimi,, ve onun ters oluşur termodinamik güç çevrimi. güç çevrimi olarak, ısı yüksek sıcaklık kaynaktan motor ve iş üretmek için dinlenme düşük sıcaklık batmaya reddedildikten kullanılan ısı parçası verilir. Bu tatmin Termodinamiğin ikinci yasası.

A soğutma çevrimi o dönüşümlü emer olarak bir yoluyla dolaşır gibi ısı reddetti soğutucu yer alan değişiklikler açıklanmaktadır buzdolabı. Ayrıca iseda iş, bir iseda ünitesi ile soğutucu akış "süreci" açıklayan uygulandığında, ister bir paket veya sistem split.

Isı doğal sıcak soğuk geçer. Iş daha yüksek bir sıcaklık soğutucu içine daha düşük bir sıcaklık ısı kaynağından ısı pompalanması bir yaşam alanı veya depolama hacmi serin uygulanır. Yalıtım iş ve enerji elde etmek ve soğutma alanında düşük sıcaklığı korumak gerekli azaltmak için kullanılır. soğutma döngüsünün çalışma prensibi matematiksel olarak tanımlanmış Sadi Carnot 1824 yılında aynı ısı motoru.

soğutma sistemlerinin en yaygın türleri ters-Rankine kullanımı buhar sıkıştırmalı soğutma döngüsü rağmen emme ısı pompaları uygulamaların bir azınlık olarak kullanılmaktadır.

Döngüsel soğutma olarak sınıflandırılabilir:

1. Buhar döngüsü ve
2. Gaz çevrim

Buhar çevrimi daha fazla olarak sınıflandırılabilir:

1. Buhar sıkıştırmalı soğutma
2. Vapor-absorpsiyon soğutma

Buhar sıkıştırmalı çevrim

(Bkz. Isı pompası ve soğutma çevrimi ve Buhar sıkıştırmalı soğutma Daha fazla bilgi için)

Buhar sıkıştırmalı çevrim en ev buzdolapları yanı sıra birçok büyük ticari ve endüstriyel soğutma sistemlerinde kullanılır. Şekil 1 tipik bir buhar sıkıştırmalı soğutma sisteminin bileşenlerinin bir şeması sağlar.


termodinamik döngüsünün bir diyagram üzerinde analiz edilebilir[10][11] Şekil 2'de gösterildiği gibi. Bu döngü, bir dolaşan soğutucu gibi Freon girer kompresör bir buhar gibi. nokta 1 ile 2 nokta, buhar sabit olarak sıkıştırılır entropi ve çıkar kompresör kızgın. nokta 2 From noktaya 3 ve 4 nokta için, kızgın buhar yoluyla seyahat kondansatör hangi ilk soğutur ve kızdırma kaldırır ve daha sonra bir sıvı içine sabit basınç ve sıcaklıkta ek ısı çıkararak buharı yoğunlaşır. puan 4 ve 5, sıvı soğutucu arasında geçer genleşme valfi (Aynı zamanda gaz kelebeği) nerede onun basınç aniden, neden azalır denir flaş buharlaştırma ve auto-soğutma, genellikle, sıvı yarısından az.


daha düşük bir sıcaklık ve basınçta sıvı ve buhar karışımı sebep olur noktası 5 olarak gösterildiği gibi. Soğuk sıvı-buhar karışımı sonra evaporatör bobin ya da tüpler aracılığıyla seyahat tamamen uzaydan sıcak hava (soğutma buzdolabında varlık buharlaşmış ise) evaporatör bobin veya tüpleri üzerinde bir fan üflemeli varlık. nokta 1 kompresör girişine çıkan soğutucu buhar döner termodinamik çevrimi tamamlamak için.

Yukarıdaki tartışma ideal buhar sıkıştırmalı soğutma çevrimi, ve temel sistemi, hafif bir sürtünme basınç düşüşü gibi hesap gerçek dünyadaki etkileri içine almaz termodinamik tersinmezlik soğutucu buharı veya sıkıştırma sırasında ideal olmayan gaz davranış (varsa).

tasarım ve buhar sıkıştırmalı soğutma sistemlerinin performansı hakkında daha fazla bilgiyi klasik "dırPerry Kimya Mühendisleri 'El Kitabı".[12]
Buhar emme döngüsü
Ana madde: Emilim buzdolabı

Yirminci yüzyılın ilk yıllarında, buhar emme döngüsü su amonyak sistemlerini kullanarak falza kullanılmıştır. buhar sıkıştırma döngüsünün geliştirme sonra, buhar emme döngüsü çok düşük nedeniyle önemini kaybetmiştir performans katsayısı (Yani buhar sıkıştırma döngüsünün yaklaşık beşte biri). Bugün, buhar emme döngüsü genellikle nerede ısıtma için yakıt kullanılabilir ancak elektrik, öyle de değil kullanılır eğlence araçları Bu taşıma LP gaz. Ayrıca bol miktarda atık ısı onun verimsizlik üstesinden endüstriyel ortamlarda kullanılır.

Emme döngüsü sıkıştırma döngüsü benzer soğutucu buhar basıncı yükseltme yöntemi dışında. emme sistemi, kompresör uygun bir sıvı, basınç ve jeneratör tutarsa bir sıvı pompa soğutucu çözünür bir emici yerine hangi, ısı Ayrıca üzerinde yüksek basınçlı sıvı soğutucu buharı kapalı sürücüleri. Bazı çalışmalar sıvı pompa gerekli ama, soğutucu belirli bir miktar için, çok buhar sıkıştırma döngüsünde kompresör tarafından ihtiyaç duyulan daha küçüktür. bir emme buzdolabı yılında soğutucu ve emici kullanılan uygun bir kombinasyon. En sık kombinasyonları amonyak (soğutucu) ve su (emici) ve su (soğutucu) ve Lityum bromür (Emici).
Gaz çevrim

Ne zaman çalışma sıvı sıkıştırılır ve genişletilmiş ama faz değişmez bir gaz, soğutma çevrimi bir denir gaz çevrim. Hava genellikle bu çalışma bir sıvıdır. hiçbir yoğunlaşma ve buharlaşma gaz çevrim, bileşenler kondenser ve evaporatör karşılık gelen bir buhar sıkıştırma döngüsünde amaçlanmaktadır gibi sıcak ve soğuk gaz-to-gaz vardır ısı eşanjörleri gaz çevrimleri içinde.

gaz çevrim ters çalışır çünkü gaz çevrim daha az buhar sıkıştırmalı çevrim daha verimlidir Brayton çevrimi ters yerine Rankine çevrimi. Bu çalışma sıvı almaz gibi ve sabit sıcaklıkta ısı reddedin. gaz çevrim olarak soğutma etkisi gazın özgül ısı ürün ve düşük sıcaklık tarafında gaz sıcaklık artışı eşittir. Bu nedenle, aynı soğutma yükü, bir gaz soğutma çevrimi için büyük bir kütle debisi gerektirecektir hantal olurdu.

daha düşük verimlilik ve daha büyük yük nedeniyle, hava çevrimi soğutucular çoğu günümüzde karasal soğutma cihazlarında kullanılan değildir. hava çevrimi makinesi çok yaygın, ancak geçerli gaz türbiniMotorlu jet uçak sıkıştırılmış hava hazır motor 'kompresör bölümlerden çünkü. Bu jet uçağın soğutma ve havalandırma üniteleri de uçak bastırmayın amacıyla hizmet vermektedir.
Termoelektrik soğutma

Termoelektrik soğutma kullanır Peltier etkisi bir ısı oluşturmak için akı malzemeler iki farklı tip kavşak arasında. Bu etki yaygın ve taşınabilir soğutucu kamp ve elektronik parçalar ve küçük araçların soğutma için kullanılır.
Manyetik soğutma
Ana madde: Manyetik soğutma

Manyetik soğutma veya adyabatik demanyetizasyonBir soğutma teknolojisi magnetocaloric etkisi dayalı bir gerçek manyetik cisimlerin özelliği. Soğutucu genellikle bir paramanyetik tuzGibi seryum magnezyum nitrat. Etkin manyetik dipoller Bu durumda olanlar vardır elektron kabukları paramanyetik atomlarının.

Güçlü bir manyetik alan soğutucu için çeşitli manyetik dipoller hizalamak için ve devletin içine düşürdü soğutucu özgürlüğü bu derece koyarak zorla uygulanır entropi. A soğutucu sonra ısı yayınladığı emer entropi onun kaybı nedeniyle soğutucu. soğutma bloğu ile Termal temas o zaman sistemi ve yalıtılmıştır manyetik alan kapalı olduğunu bozuldu. Bu da soğutucu ısı kapasitesi, böylece soğutucu sıcaklık altında sıcaklığı azalmakta.

Birkaç malzemeler oda sıcaklığında aranan özellikler sergilemek için, uygulama bugüne kadar sınırlı olmuştur cryogenics ve araştırma.
Diğer yöntemler

Soğutmanın diğer yöntemler şunlardır hava çevrimi makinesi Uçakta kullanılan; vorteks tüp spot soğutma için zaman sıkıştırılmış hava kullanılır mevcuttur ve thermoacoustic soğutma basınçlı gaz ısı transferi ve ısı alışverişi sürücü ses dalgalarını kullanarak. Çok Stirling çevrimi ısı motorları geriye doğru bir buzdolabı gibi davranmaya, çalıştırılabilir ve bu yüzden bu motorlar bir niş kullanımı var cryogenics.
Birim Soğutmanın

Yurtiçi ve ticari buzdolapları oy olabilir kJ/ S veya BtuSoğutma / h. Kuzey Amerika'daki ticari buzdolabı çoğunlukla değerlendirilen ton soğutma, ama başka kW 'dir. soğutma kapasitesi bir ton bir dondurabilirsiniz ton su 0 ° C (32 ° F) 24 saat içinde. ki: Bir daha az yaygın tanımı geçerli: 1 ton soğutma ısı kaldırma oranını gereken bir dondurma olan ton (İ.E., 1000 kg) su 0 ° C 24 saat içinde. geçerli füzyon ısı varlık kJ / / h = 3,861 kW = 13.898 kJ Soğutmanın 1 ton kg 333,55. Görüldüğü gibi, soğutma ve 1 ton 10% soğutma ve daha büyük 1 ton.

En çok konut klima üniteleri kapasitesi soğutma yaklaşık 1-5 ton arasında değişir.
iskt_admin
Site Admin
 
Mesajlar: 48
Kayıt: Cmt May 22, 2010 6:18 pm

The Fleet Type Submarine Online Refrigeration and Air-Condit

Mesajgönderen iskt_admin » Sal May 25, 2010 1:30 am

Gemi Soğutması Ve Sistemleri
The Fleet Type Submarine Online
Refrigeration and Air-Conditioning Systems
Resim

http://www.maritime.org/fleetsub/refrig/index.htm
iskt_admin
Site Admin
 
Mesajlar: 48
Kayıt: Cmt May 22, 2010 6:18 pm

Re: Soğutma

Mesajgönderen iskt_admin » Sal May 25, 2010 2:17 am

Soğutma esasları - Refrigeration Bileşenleri


KOMPRESÖR

konfor soğutma ve endüstriyel soğutma kullanım kompresör çeşitli birini kullanın:, döner pistonlu için Modern buhar sıkıştırmalı sistemler (vidalı tip), santrifüj, sarmal ve ilerleyin.

Bazı sistemlerde, kompresör harici bir motor (denilen açık götürmek ya da açık sürüş sistemi) tarafından tahrik edilir. Açık sürücü kompresör sistemlerini hizmete daha kolay ama kompresör krank mili sürücü ucunda bir mühür kaçakları kaynağı olabilir kullanın. Açık tahrik sistemleri genellikle motor kompresöre güç iletimi için "V" kayışları veya esnek "Coupling" kullanabilirsiniz.

İkinci önemli kategori içinde motor kompresör ile konut içine yerleştirilen hermetik sistemidir. hermetik sistemlerde, motor dış hava yerine soğutucu buharı ile soğutulur, karter emme manifoldu gibi ve hizmet alımı vanaları doğrudan emme hattına bağlı olması gerekmez. hiçbir karter conta çünkü Hermetik sistemleri açık sistemler daha az sızıntı sorunları var. Ancak, hermetik kompresörler daha fazla hizmet zor, bazı bileşenler başarısızlık tabi olmasına rağmen, genellikle konut dışında yerleştirilir. Bu bileşenler, kompresör ve motor için sızdırmaz aygıtlar tarafından bağlanır. onlar fırça kullanılmaz hale Motors hermetik sistemlerde elektrik yay yayınlamaz () Onlar, soğutucu yağ kirleten olacak ve motor yanıp nedeni olarak mast.

Hermetik sistemleri 1 as)) tam hermetik veya 2 sınıflandırılır onarılabilecek hermetik (yarı hermetik). Pek çok hermetik kompresör servis değildir konut kaynaklı var. motor veya kompresör başarısız olursa, tüm birim değiştirilmelidir.

Yarı hermetik sistemleri genellikle büyük pistonlu, santrifüj, vida ve scroll kompresör kullanılmaktadır. yarı hermetik sisteminde konut cıvatalı ve conta birlikte ve büyük servis işlemleri için demonte olabilir.

KOMPRESÖR SOĞUTMA

Kompresörler soğutucu buhar sıkıştırma sırasında önemli ısı kurma olanağı sunuyor. kondansatör yüksek basınçlı buhar ile gezi, ama çoğu kompresör kafası da istenmeyen ısı güvenli işletim sıcaklıkları içinde kalmasını atmayın gerekir. Bu normalde iki palet ve su geçişleri ile gerçekleştirilir.

ve yarı-hermetik hermetik sistemlerde, emme hattı silindir kafaları cool soğutucu bir dere beslenir. Böylece, sıcaklık ve emme gaz basıncı uygun kompresör vücut ısısını korumak için önemlidir. Emme gaz kompresör giren 65 derece yukarıda olmamalıdır. F (18 deg. C) düşük sıcaklıkta yükleme veya 90 derece üzerinde. F (32 deg. C) yüksek sıcaklık sistemi. Bir sıcak gaz daha az yoğun ve orada bir sıcaklık farkı ile kompresör motor ve emme gazı arasında daha az olduğu için kompresör daha az ısı almak olacaktır. Düşük basınçlı sigortası kontrolü yetersiz emme hattı basıncından motor korumak gerekir.

Hava soğutmalı açık sürücü kompresörler doğrudan kondenser fan patlamada yerleştirerek soğutmalı olabilir. Alternatif kompresör soğutma için fan katkı sağlamaktır. Su soğutmalı kompresörler, bir ceketli kafaları su kafa aracılığıyla dolaşımını sağlayan çalıştırabilir.

Santrifüj kompresör

Santrifüj kompresörlerin hızla atmak soğutucu uzağa merkezi alımı spin fanlar, güç merkezkaç kuvveti adı verilen kullanın. Merkezkaç kuvveti bu prensibi kullanan örneğin sizin salıncak sağlayan bir havai içinde su dökülmesini olmadan sıçradı. Her fan nispeten daha az basınç ekler Çünkü birkaç fanlar sık sık birlikte yüksek yan (deşarj basıncı) üzerinde gerekli basınç oluşturmak için ganged vardır.

Santrifüj kompresörlerin büyük sistemlerde, yarı hermetik veya açık yapılandırmaları sık sık kullanılmaktadır. Kompresör sistemin bir pozitif emme basıncı veya vakum, soğutucu ve işletim buharlaştırıcı sıcaklığı kullanılan bağlı olarak çalışan Arzu. Büyük santrifüj sistemleri hazır soğutucu ve yağ ile tahsil sevk edilebilir.

Santrifüj kompresör hiçbir bağlantı çubukları, pistonlar ve valfler; mil yatakları sadece puan aşınmaya maruz yüzden vardır. Kompresör deşarj basınçlı gaz yoğunluğu, fan çapı ve tasarım bir işlev ve fan hızı. Santrifüj kompresör fanlar çok hızlı döndürmek:

Düşük 3600 RPM hız

Orta 9000 RPM hız

9000 RPM yukarıda Yüksek hızlı

Güç bir elektrik motoru veya buhar türbini ile sağlanır. Vapor mil etrafında pervane merkezi ve girer yönlendirilir fan kanatları sayesinde. fan, fan kinetik enerji gaz hızlandırmak gibi hızlı gaz hareket kinetik dönüştürülür. gaz kıvrım girerken, o sıkıştırılmış ve kinetik enerji sıkıştırılmış gaz potansiyel enerjiye dönüştürülür. gaz fan ayrılma hızı oldukça yüksektir.

Giriş kanatları, bir evaporatör kapasite kontrol edebilir arz miktarı ve soğutucu buhar yönünü düzenler. Üç üzerinde aşamalarında büyük kompresörler, giriş kanatları çıkarabilirsiniz.

Soğutucu geri santrifüj kompresörler üzerinde sel olup çark yüksek hız nedeniyle tehlikeli. geri sel önlemek için soğutucu yük ve aşırı kızdırma yeterli olmalıdır olmamalıdır. bir vakum birçok santrifüj kompresörlerin özellikle bu işletim Bir tasfiye cihazı izin vermek için yerleşik sistem istenmeyen hava atma. Tasfiye ünitesi bir kompresör ve sistem kondenser ve kompresör ve yoğunlaşması bunun en yüksek noktadan buhar berabere kondansatör ile yoğuşmalı birimidir. Sadece soğutucu basıncı tasfiye ünitesi, hava ve diğer non-yoğunlaştırılabilir üstüne toplayan tarafından oluşturulan yoğunlaşmasına Çünkü elle veya otomatik olarak atmosfere vana üzerinden tasfiye edilebilir. tasfiye birim kondenser bir float çalışan valf geri ana sistem aracılığıyla tasfiye edildi sıvı soğutucu akar. Filtre-kurutucu bir santrifüj sistemi kurulu ise, bu yüzen kapak etrafında bir bypass yerleştirilebilir. kompresör operasyon zarar verecek ana çıkış içinde filtre-kurutucu tutulması. by-pass sadece sıvı akışını bir kısmını alsa da, sonunda soğutucu için sistem asitliği kontrol etmek için yeterli nem kaldıracaktır.
Resim





6 SOĞUTMA SİSTEMİ ELEMANLARI


Şekil 6-1: İki kademeli santrifüj kompresör. 1-İkinci aşamada değişken giriş kılavuzu pervane. 2-Birinci aşama çark. 3-İkinci aşama çark. 4-Su soğutmalı motor. 5-Base, yağ tankı ve yağlama yağı pompası montaj. 6-Birinci aşama kılavuzu kanatları ve kapasite kontrolü. 7-Labirent mühür. 8-Cross-over bağlantısı. 9-Kılavuzu vane aktüatör. 10-Spiral gövde. 11-Basınç-yağlama kol yatak. açılması unutmayın akıntı gösterilmez.
Resim



Şekil 6-2: Bir hermetik santrifüj sıvı soğutucu, tek kademeli kompresör. ton 600 nominal kullanma HCFC-22, 300, 200 ile HFC-134a, ton ile 530 nominal. Sistem gerekirse olabilir yararlanmak ya R-22 veya R-134a-R R-22 dan bırakmak için dönüşüm, 134a. Birim. Bir sistem kontrol mikroişlemci kesiti döngüsü gösteren soğutma.

Helisel VİDA KOMPRESÖR

Vidalı kompresörler genellikle ve verimli bir şekilde sistemde soğutma, 20 tonun üzerinde kapasite ile kullanılır. Bu kompresörler helisel vida veya rotor birlikte alımı bir oda ve kuvvet soğutucu, sonunda yüksek tarafının karşı odasının düşük yan içinde dönüşümlü olarak bir çifti kullanmak
Resim




Şekil 6-3: of vidalı kompresör bölümünde Çapraz. A-rotor Erkek. B-Erkek rotor. C-Silindir. Buharlaşmış soğutucu sonunda diğer girdiğinde bir de egzoz ucu.

gaz ileri zorunlu olduğundan, vida loblar arasındaki boşluklar daralma içine sıkıştırarak hareket yaratmak sıkıştırılmıştır. Hayır vanalar, hizmet dışında giriş ihtiyaç duyulan ve portları egzoz. rotorlar sürekli spin Çünkü orada les soğutma ve klima kitap odası ile daha titreşim, kompresörleri olduğunu. Helisel (vida) kompresörler açık götürmek ya da hermetik yapılandırmaları yapılır.

Rotor denir "erkek" sürücü rotor, ve "tahrik rotor dişi" için. Erkek rotor, daha loblar ile daha hızlı spin kadın lobu daha. Kapasite kontrolü kompresör odasında açılır ve buhar bazı birimler sıkıştırılmış olmadan çıkmak için verimli olarak nominal kapasitesinin sadece% 10 sadece çalışmasına edebiliyoruz sağlayan bir slayt vana tarafından gerçekleştirilir.
Resim


Şekil 6-4: vidalı kompresör temel çalışma. buhar Döner rotor sıkıştırır. A-Kompresör interlobe dolu olan boşluk. B-sıkıştırma başlangıcı. Sıkıştırma tuzak buhar Tam C-. D-buhar basınçlı deşarj Başlanılması. E-boşluk Sıkıştırılmış buhar interlobe tümüyle taburcu edildi.

Pistonlu Kompresörler

Kompresör Pistonlu bir piston silindir içindeki soğutucu buhar sıkıştırmak için sürgülü kullanın. Şekil 4-29 gösteren bir pistonlu kompresör çalışma prensibi. Şekil 4-29a olarak, piston aşağı silindir içinde taşındı, A. It emme valfi aracılığıyla emme hattından soğutucu buhar taşındı. orada soğutucu buhar silindirin uzaya taşındı seçin. Şekil olarak 4-29B, piston yukarı taşındı. Bu çok daha küçük bir boşluk (açıklık alanı) içine buharlaşmış soğutucu sıkıştırılmış vardır. Sıkıştırılmış buharı kondenser içine valf egzoz üzerinden itti olmuştur.
Resim


Şekil 6-5: pistonlu kompresör inşaatı Basic.

o inme üstünde, piston çok silindir yakın gelmelidir. Küçük boşluk alanı, büyük basınç bu piston inme yaratacaktır. Bu temizleme 0,010 ve 0,020 arasında (0,254 mm 0,508 mm) inç aralığında olabilir.

büyük endüstriyel sistemler çok silindirli çok piston kompresör kullanırken Küçük sistemi, iki pistonlu kompresör kullanabilirsiniz. Kompresör karter sıkıştırma ısı kurtulmak için tasarlanmış olmalıdır. Kompresör crankcases genellikle döküm yapmak ve hava ya da bazı durumlarda su ceketler, su sıkıştırma ısı dağılımı için ısı gondererek için yüzgeçleri vardır. yarı hermetik ve hermetik kompresör olarak, soğutma soğutucu tarafından emme hattından sağlanmaktadır. büyük pistonlu kompresörlerde Pistons ayrı petrol ve sıkıştırma halkaları var. piston üzerine yağlıboya halkalar, alt, karter gelen silindir giren yağ miktarını azaltmak için kullanılır. Küçük sistemlerde, petrol halkalar ve ihmal edilebilir yağ yerine yağ akışını kontrol etmek için kullanılan yivli. Sıkıştırma halkaları silindir duvarları karşı sıkı mühür yapmak için, mümkün olduğunca her inme pompaları kadar soğutucu sağlanması kullanılır.

Karter mili ve biyel
Resim



Şekil 6-6: -drive dış kesiti küçük, iki silindirli pistonlu kompresör. Vücut organ hafif alaşımlı döküm, döküm silindir demir karter gömlekleri içine dökme kalıcı.

kompresörleri yılında karter şaft motor piston hareketli pistonlu için döner hareket dönüştürür. Krank sıkıca krank mili desteklemesi gerekir ve son yükleri motor ve bağlantı çubukları ile mil yerleştirilen karşı ana yatak, içinde döndürün. endplay kesin miktarı üretici literatürde belirtmelisiniz.

bağlantıların birkaç çeşit benim krank mili için bağlantı çubuğu bağlamak için kullanılabilir:

Geleneksel bağlayan çubuk, ticari sistemde en yaygın bağlantı, doğru ile klempe olduğunu.
eksantrik krank mili, krank mili üzerine dairesel patronu yukarı ve aşağı hareket oluşturmak için bir merkez vardır. Bu sistem bağlayan çubuk üzerinde kapakları veya cıvata ihtiyacını ortadan kaldırır. Bunun yerine, tek parça çubuk sonunda krank mili takılı son montaj öncesidir.
Viski boyunduruğu hiçbir bağlantı çubuğu kullanır. Bunun yerine, piston alt kısmı krank mili atma kabul eden bir oluk bulunur. Groove krank mili yanal ve seyahat piston sürücüye atma izni sadece yukarı ve aşağı. Her iki Scotch boyunduruğu ve eksantrik ve yerli otomobil sistemleri öncelikle bulunabilir.
Karter SEAL

açık In - tahrik sistemleri, krank mili ve karter olduğu sorunların ortak kaynağı arasındaki mühür. Mühür baskı varyasyonu büyük ve tabi tutulur işletmek gerekir ve işletmek gerekir mi krank mili döner veya sabit bir mühür. Gümrükleme doğru olmalıdır (to.000001 inç ya da 0,0000254 mm) arasında ve sabit yüzeyler, döndürme ve yağlama o küçücük boşluğu dolduruyor. Mühür genellikle sertleştirilmiş çelik bronz, seramik, veya karbon yapılmıştır. krank mili mühür olmaması hermetik tasarımın önemli bir avantajdır.

Rotary tip mühür operasyonda mil üzerinde r0tates basit, yaygın mühür olduğunu. Bir bahar, iç basınç ile birlikte, sabit bir mühür yüz karşı mühür yüz zorlar.

karter contaları ile sorunun ana kaynağı kaçak kayma kaynaklanmaktadır. Bakım mühür işlemi sırasında vurguladı olmayacağını bu yüzden kompresör miline motor miline hizalayarak alınmalıdır. Yakın hoşgörü kompresör üretiminde tarafından belirtildiği gibi hem yatay hem de açısal yönlerinde uyulmalıdır. Çoğu durumda, mühür kompresör yağ pompası ile yağlanır olduğunu. Bu kompresör zaman zaman uzun kapatmalar sırasında mühür yağlanan tutmak için ameliyat olduğundan emin olun. Hafif sızıntı, bu süre boyunca kuru bir mühür yağı ile yağlanmış ise, yukarıya başladıktan sonra normal olabilir.

Bir sızıntı mühür bir soğutucu kaçak detektörü ile tespit edilebilir. Bir sızıntı mühür denetlemek için:
Resim





Pompa yüksek tarafında (alıcı veya kondansatör içine sistem aşağı).
kompresör mil sonunda kaplin çıkarın.
mühür kapak ve herhangi bir halka yerine dönen mühür tutarak çıkarın.
Çok yumuşak bir bezle temizleyin halka yüzeyler.
sızdırmazlık yüzeyleri kontrol ve herhangi bir puanlama, tırmalama ya da kanal açma görünür ise tüm mühür değiştirin.
Yeniden monte sistemi.
üretici belirtilen tolerans ya da daha iyi olması gerekir hem kompresör ve yatay ve açısal yönde motor milleri uyumu kontrol edin.
Tahliye kompresör ve açık gerekli valfleri sistem geri yüklemeyi çalışma koşulları için.
üretim çalıştırmadan önce tekrarlanan fok sızıntı olup olmadığını kontrol edin.
KOMPRESÖR BAŞKANLARI VE VANA PLAKALARI Tilki Kuyruğu

Kompresör silindir kafaları genellikle dökme demirden yapılır ve yerinde valf plaka arasında pozitif sızdırmazlık sağlamak için contalar tutmak için tasarlanmış, silindir bloğu ve kafa. Silindir kafası silindir içine emme gazı itiraf etmek geçişleri olmalıdır. Baş genellikle kap vida ile blok yapıştırılmış olduğunu.

Emme valfleri alımı inme ve yakın sırasında sıkıştırma inme sırasında soğutucu itiraf şekilde tasarlanmıştır. Tahliye vanalarının alımı inme ve açık sıkıştırma inme sonunda sırasında kapatılır. Valf plaka montaj hem vanaları sıkıca yerine düzenliyor.

Valfler genellikle yay çeliğinden yapılmıştır ve piston pompa eylem kadar sıkı bir mühür hale getirmek için tasarlanmış onları açar. valf çiftleşme yüzeyleri mükemmel düz ve kusurları olması gerektiği gibi küçük 0,001 inç (0,0254 mm) kabul edilemez kaçakları neden olabilir. Hizmet, kapak açmalı hakkında 0,010 inç (0,254 mm). daha küçük açıklıklar girmek ve silindir çıkma yeterli soğutucu önleyecektir süre Büyük açıklıklar, vana gürültü neden olacaktır.

Çalışma sıcaklığı vanaları büyük etkilere dayanıklılığı vardır. Emme valfleri nispeten serin bir ortamda faaliyet ve yağ buharları dan sürekli yağlama var. Tahliye vanalarının bir soğutma sistemi içinde sıcak bileşenidir, kadar 50 deg olarak faaliyet göstermektedir. 100 deg F. deşarj hattı daha F sıcak, bu nedenle daha sık emme valfleri daha sorun bir kaynağıdır. Tahliye vanalarının donatılmış özel bakım olmalıdır. petrol Ağır moleküllerin eğilimi onlara, karbon birikimi neden ve vana performans engel birikir. Tahliye vanalarının ve petrol 325 derece daha sıcak sıcaklık tarafından zarar görür. 350 deg F. F (163-177 deg. C). Genel olarak, deşarj hattı sıcaklığı darbe deg 225 hakkında tutulmalıdır. 250 deg F. F. (107-121 deg. C).

Resim

Şekil 6-7: Pistonlu kompresör valf plaka montaj.

Tahliye vanalarının onları anormal eğer sıvı soğutucu veya yağ emme hattı veya kompresör karter gelen kompresör piston girmek sülük geniş açık sağlamak için yardım kaynakları olabilir.

Resim

Şekil 6-8: Bir ticari, hermetik pistonlu kompresör. Bu ve crankthrow) her dört bankalar her (dört bağlantı çubukları silindir iki üzerine olan hizmet kolaylığı için cıvatalı olduğunu.

ROTARY KOMPRESÖR

Rotary kompresör silindir içinde sıkıştırarak hareket oluşturmak için bir veya daha fazla bıçakları kullanın. pistonlu kompresör aksine, hiç piston kullanılır. Orada döner kompresörler iki temel tipi vardır:

Döner bıçakları (pervane).
Sabit bıçak (bölücü blok).
Her iki tipte de bıçak gövdesi içinde hareketini karşılamak için kayma gerekir, hangi silindir içinde merkeze döner rotor. Giriş (emme) portları çok ekzost daha büyüktür. Orada alımı gerek (emme) veya tahliye vanalarının, ancak, çek valf arzu edilir emme hattında evaporatör kompresör çalışma değildir girmesini buhar petrol ve yüksek basınçlı önlemek için vaad etmektedir.

Döner BLADE (pervane) KOMPRESÖR
Resim

dönen bir pervane tasarımı, bir (şaft) rotor silindir içinde, ama döner silindirin merkezi eksenleri ve şaft özdeş değildir. Dönen (şaft) rotor kayan kanatları kabul birkaç hassas işlenmiş Yivlidir. mil döndükçe, bu kanatları merkezkaç kuvveti tarafından silindir karşı zorlandılar. Benzin, kanatları süpürme çevresinde emme hattından kompresör girerken. kanatları silindir etrafında gaz güç olarak rotor Çünkü silindir merkezli değil, uzay gaz içeren azalır. Sonuç gaz sıkıştırma. Zaman gaz minimum hacmi ve maksimum sıkıştırma ulaştığında, tahliye limanına dışarı zorlanır. Bu sistemin temizlenmesi hacmi çok sıkıştırma verimliliği çok yüksek düşüktür.

Dönen pervane kompresörler sık kaskat sisteminin ilk aşaması için kullanılır. Rotary vane kompresörler iki ile sekiz arasında kanatları olabilir; büyük sistemlerde daha bıçaklar var. doğru bir zemin ve pürüzsüz veya kaçak ve aşırı yıpranma neden olacaktır olmalıdır silindir duvar olduğunu bıçağın kenarı. Bıçak da tam rotorda yuvasına uygun olmalıdır.



Şekil 6-9: A döner bıçağı kompresör. Siyah rotor dönme yönü oklar. Kırmızı akım buhar oklar göstermektedir soğutucu.

SABİT BLADE (bölücü BLOCK) ROTARY KOMPRESÖR

sabit bıçak sisteminde, silindir gövdesi bir sürgülü bıçak yüksek basınçlı buhar dan düşük basınçlı buhar ayırır. Bir eksantrik mili, silindir bir fan döner. Bu çark sürekli silindirin dış duvara losyonları. çark döner gibi, buhar bıçak tuzaklar miktarda. Buhar daha küçük ve daha küçük boşluğa sıkıştırılmıştır. Basınç ve sıcaklık kurar. Son olarak buhar tahliye limanına geçmeye zorlanır.

Resim

Şekil 6-10: Rotary kompresör. Sabit bıçak veya bölücü blok fan olan bir temas.

Resim

Şekil 6-11: Hermetik, tek sabit bıçaklı döner kompresör.

SCROLL KOMPRESÖR

bir kaydırma kompresör olarak, sıkıştırma iki kaydırma unsurları bir yörüngede ilerleyin ve sabit bir kaydırma tarafından yapılır. One "sabit kaydırma" sabit kalır ilerleyin. Diğer kaydırma "sabit kaydırma merkezi etrafında bir ofset dairesel yol boyunca yörüngede" kaydırma döner. Bu hareket iki kaydırma unsurları arasındaki sıkıştırma cepler oluşturur. Düşük basınç, emme gazı her periferik cep olarak oluşturulan tuzak içinde olduğunu; yörüngedeki kaydırma devam hareket kaydırma merkezine doğru cep hamle olarak hacim azalması cep, mühürler. tahliye limanına yer alır ve gaz boşalmışsa merkezine ulaştığında bir pocked Maksimum sıkıştırma elde edilir. Bu sıkıştırma işlemi sırasında, çeşitli cep aynı anda oluşturulmaktadır.

Resim

Şekil 6-12: kaydırma Sıkıştırma içinde kaydırma durağan bir çiftleş içinde kaydırma olduğunu kaynaklanan yörüngedeki bir etkileşim. 1-Gaz açılış dış bir bir çizilmiş içine yörünge olarak verilirse biri. hareket devam Yörüngedeki 2-gibi, açık geçit ve kapalı mühürlü gaz kaydırma merkezine zorunlu. 3-cep hacmi olur giderek küçük. Bu basınç oluşturur giderek daha yüksek gaz. 4-Boşaltma basınç cep merkezinde yer almaktadır ulaştı. Gaz üye kaydırma sabit bağlantı noktası dağıtıma gelen. 5-operasyonda gerçek altı gaz geçişleri kez çeşitli aşamalarında tüm sıkıştırma güncellenmiştir. Bu akıntı oluşturur neredeyse sürekli emiş ve.

Resim

Şekil 6-13: pistonlu kompresör plaka kesiti ile çalkalamak bir. dönmek gibi tahrik mili ve eğik plâka çift sonunda piston silindir içinde hareket geri ileri ve.
ResimResim
kaydırma dış kısmı ve iç kısmı gelen akıntı gelen emme süreci sürekli vardır. Bu sürekli işlem çok düzgün çalışmasını kompresör verir.

Sıkıştırma geleneksel emme ve basma vanaları olmadan sürekli bir süreçtir. geriye doğru akan bir kompresör önlemek güç kapatıldıktan sonra için bir çek valf sabit kaydırma tahliye limanına hemen üstünde yer alır.

AB



A: kaydırma kompresör bir kesiti diyagram. B: bir kaydırma kompresör temel sıkıştırma gösterimi. ilerleyin Yörüngeli merkezi yörünge sabit kaydırma oluştururken pürüzsüz olarak limana doğru akıntı içe sabit sıkıştırma.

KOMPRESÖR İÇİN YAĞ SİSTEMLERİ

Pistonlu kompresör yağlama sistemleri genel olarak iki tür kullanın:

Açılış sistemi yağ sıçrama için krank mili kullanır; petrol taşıyan kanallardan akan ana yatak ulaşır. Rulman gürültülü çünkü bu sistemin küçük bir yağ yastığı üretiyor olabilir.
Yağ basınç sistemi yağ karter dişliler tarafından tahrik pompa kullanır; yağ bağlayan çubuklar, ana yataklar kanal içine ve piston pimleri zorlanır. Yağ pompası sistemi yağlama ve sessiz çalışma sağlamak daha iyi bir iş yok. Pompa aşırı valfi kompresör yağlama devresinde tehlikeli baskıların gelişimini önlemek olmalıdır. Bir emniyet şalteri genellikle yağ basıncı izleme ve yağ basınç güvenli bir seviyenin altına düşerse kompresör kapatma kullanılır.
Rotary kompresörler

Gerektiren silindir üzerine petrol bir film, bıçaklar ve rulo. Bazı makineler kayar eylem tarafından petrol itmek, diğerleri bir yağ pompası kullanın.

Santrifüj kompresörler

Yüksek hızda ve İşlet ayrıntılı yağ kontrol sistemleri olabilir, bir pompa, yağ ayırıcı ile döküm-down sırasında, yağ filtresi, emniyet valfi ve yağ soğutucusu yatakları yağlamak için rezervuarlar.

Helisel vidalı kompresörler

Gerek petrol, soğumaya mühür ve sessizlik rotorlar, genellikle zorla yağlama sistemi vardır. A pozitif deplasmanlı pompa bağımsız kompresör, kompresör olarak başlatmak tam yağlama sağlar faaliyet olabilir. Yağ, ayrı bir yağ karter (rezervuar taşınıyor). Soğutmalı ve rulmanlar ve bağlantı noktaları enjeksiyon için sıkıştırma odasına teslim etti. Yağ karteri (rezervuar) bir ısıtıcı soğutucu ile off-döngüsü sırasında petrol seyreltme önlemek için vardır.

Scroll kompresör

Gerektiren petrol serin ve etrafında dönen ve sabit kaydırma arasında mühür. Petrol verilirse merkezkaç hareketle delikten motor bir mil içinde sürülür ve kaydırma yörüngede.

Üç cihazlar genellikle endüstriyel soğutma sisteminde sistem yağı kontrol etmek için kullanılır: bir yağ ayırıcı, bir yağ seviyesi düzenleyici ve yağ haznesi. petrol süzgeçler ve tecrit valfleri solenoid gibi diğer unsurlar, sistem tamamlamak için gerekli olabilir. Düzenli sistem yağ testi, soğutma kompresör yağı zarar veren asit tespit etmek olmalıdır.

yağ dönüş teşvik

Petrol doğrudan genişleme veya kuru evaporatör sistemlerinde geri kompresöre soğutucu akışını tarafından süpürüldü olmalıdır. evaporatör tüpler içinde hız geri petrol taşımak için yeterli olmalıdır.

Yaklaşık 700 feet (214 m) başına dakika hız yatay çizgiler ve gerekli olan dikey çizgiler Dakikada yaklaşık 1500 feet (457) ihtiyaç vardır.

Birkaç ek önlemler kompresör uygun yağ dönüş sağlamak için yardımcı olacaktır. kompresör doğru Yamaç soğutma hatları. o ebat, büyük boy değil yaparak emme doğrultusunda emin yeterli soğutma hızı. Yüksek viskoziteli yağ (as evaporatör durumda ölçülen) daha fazla soğutucu akışkan tarafından iade dayanıklıdır. Petrol kolayca soğutucu erir daha fazla petrol fazla sıvı soğutucu olmadan kalır. soğutucu miktarı yağda çözünen basınç ve buharlaştırıcı çeşitli yerlerinde sıcaklık şartlarına göre ve iki akışkanların niteliği değişir.

yağ daha sıcaklığı ve soğutucu basıncı gibi ağdalı hale gelir, çünkü Petrol dönmek daha düşük sıcaklık buharlaştırıcılar zor, düşük olur. emme gazı daha az yoğun olduğu için Yüksek sıkıştırma oranı aynı zamanda, yağ dönüş azalır. Böylece yeterli emme hattı hızı özellikle düşük sıcaklık buharlaştırıcılar önemlidir.

bir yağ dönüş hattı gereklidir böylece yağ geri kompresör bir sel evaporatör içinde süpürüldü olmayacaktır. yağ kompresöre döner önce bazı sistemlerde, özel bir oda evaporatör soğutucu haşlanmış yağdan izin bağlanır.

DEŞARJ HATTI

Sistemin yüksek tarafında deşarj hattı, kondansatör için kompresör bağlayın. Line yaygın bakır lehim ile bağlantılı boru olduğunu. Akıntı içerebilir; Titreşim Emici, Muffler, Yağ ayırıcı, basınç kontrol valfleri ve pass veya servis vanaları tarafından.

Titreşim Emici

Hem emme ve deşarj hatları kompresör diğer soğutma sistem bileşenlerinin titreşim gönderir. Bu titreşim istenmeyen gürültü ve soğutucu boru bozulma soğutucu sızıntıları yol açan neden olabilir.

küçük çaplı yumuşak bakır borular ile küçük sisteminde, titreşim emici boru bir bobin oluşabilir. Esnek metal hortum, kimliği en azından bağlı tüp olarak büyük olarak büyük sistemler için tercih edilebilir. OD soket tarafından sona erdirilebilir tüp bu bölümü, erkek biter veya flanşlar dişli. Soğutucu soğurucu kıvrık iç çapı boyunca yüksek hızlı bir ıslık sesi neden olabilir seyahat. onlar direk dik buna bir kompresör krank mili yönelik paralel değil, var olmak o kadar titreşim emiciler sıkıştırma veya uzatma için tasarlanmamıştır.

Susturucu

A susturucu boru sistemi ve kondenser için kompresör boşaltma nabız ve gürültü pistonlu iletimini azaltmak için kullanılır. A susturucu baffle bir silindir içinde tabak. Genel olarak, büyük bir basınç düşümü yaratmak kaşkol, daha fazla olanlar daha az kısıtlama ile daha etkilidir. Hem hacmi hem de susturucu ile gaz akışının yoğunluğu susturucu performansını etkileyebilir.

Yağ ayırıcı

Bir yağ ayırıcı perdeler ve perde akıntı doğrultusunda yerleştirilmiş bir dizi ile bir taşıyıcısıdır. petrol sis yağ ayırıcı girerken ile deşarj buhar açmak ve perdeler ve perde karşı çarpışmak, yağ damlacıkları büyük damla, birleştirmek için izin zorla hangi alt karter için damla. Karter çamur ve kirleri dışarı yerleşmek ve bir mıknatıs demir parçacıkları çekmek gerekebilir sağlar. Ne zaman yeterli yağ karteri birikmiş, bir float asansörleri ve geri kompresör karter doğru akar, yağ ayırıcı içinde yağ basıncı tarafından tahrikli.

Yağ ayırıcıları genellikle büyük ve düşük sıcaklık sistemlerinde bulunur. Bunlar amonyak sistemlerde zorunludur.

KONDENSER

Kondansatör sıcak yüksek basınçlı soğutucu gaz çevreye yoğunlaşma onun gizli ısı gevşek sağlar soğutma devre yüksek yan bileşen vardır. ısı Bu kayıp gaz ölçüm cihazı taşınıyor olabilir yüksek basınçlı sıvı haline yoğunlaşmasına neden olur. Isı kondansatör tarafından reddedilen buharlaştırıcı sistem ve kompresör girer. verimsizlikleri ve diğer ısı artışı, bir kondansatör açık bir sistemi nedeniyle yaklaşık 1,25 kat ısı evaporatör kazanılan atmayın gerekir. hermetik sistemlerde Kondenserleri da ısı motor sargıları dan kurtulmak gerekir.

Kondenser Birçok farklı kullanımı, fonksiyon bağlı olduğunu ve ısı atılmasının anlamına gelir. Iki temel kategori "su soğutmalı" ve "hava" orta ısı kaldırmak için kullanılan sınıflandırılır soğutulur. Bir kondansatör temel tasarım hedefi en düşük maliyetle en fazla ısı kaldırmak ve yer gereksinimi olduğunu.

Su ve hava genellikle bol ve ekonomik yoğuşmalı medya vardır. Su hızlı ve verimli olan kondansatör nispeten küçük izin verir ve su soğutmalı kondenser daha ne zaman uygun ekonomik kılan kullanılabilir ısı büyük miktarda kaldırabilirsiniz. Ancak, su veya az kimyasal kondansatör kullanmak soğutma için elverişsiz olabilir. Ayrıca, su soğutmalı kondenser ölçek, kirlenme, donma tabi ve korozyon.

Hava soğutmalı kondenser su soğutmalı üniteler daha büyük olmalı, ancak donma veya suya maruz sorunlar değildir. Hava ne zaman su kullanılamaz veya kimyasal olarak uygun olmayan pahalı kullanılır soğutma.

Palet, kablo ya da plakaları ve yeteneği yoğuşma ısı kurtulmak için yüzey alanını artırmak için tüp kondansatör bağlanır olabilir. Hayranları veya pompaları yaygın yoğuşmalı orta akışını artırmak için kullanılır. Bu tür donanımları, alt soğutucu soğutma artış ısı transferi oranını arttırmak ve kondenser oval boyutunu azaltmak.

HAVA SOĞUTMALI KONDENSER

taraftarlara Hava soğutmalı kondenser röle tüpler ve yüzgeçler üzerinde soğutucu ısı kaldırmak için hava taşımak için. Kefenler kondenser boruları tüm hava akımını yönlendirerek fan verimliliği artırmak için kullanılır. palet Farklı tip kondenser yüzey alanını arttırmak için kullanılabilir. hava soğutmalı kondenser içinde Uygun ısı transferi sadece kondenser yüzeyinin temiz elde edilebilir.

Hava soğutmalı kondenser sıcak ortam koşullarında zaman ısı transferi yavaş olacak ve soğutma yükü büyük olması muhtemeldir çalışmak üzere tasarlanmış olmalıdır.

soğuk havalarda Açık hava soğutmalı kondenser işletim özel bir sistem tasarımı meydan okuma sunuyor. Özel önlemler düşük sıcaklıklarda bir açık hava, hava soğutmalı kondenser korumak için gereklidir. Büyük bir sorun baş basıncı yeterli takdirde soğutucu ölçüm cihazı aracılığıyla akışı olmayacak soğuk ortam sıcaklıklarında kafa basıncı azaltmak.

hava soğutmalı kondenser için soğuk ortam sıcaklığında sistem için gereken çalıştırmak için aşağıdaki cihazları veya kombinasyonunun:

Kondenser hava konut
Kısa bisiklet kompresör önleme yöntemi
kış ve dondurucu ortam sıcaklığı altında sırasında baş basınç kontrol yöntemi
sıvı soğutucu ile seyreltilmiş olmaktan kompresör yağı önleme yöntemi

Yasal Uyarı -) iken Berg Soğutma Sistemleri A.Ş. ("Berg" bilgi vermek doğru çabaları yapar makul, biz orada yapmak herhangi bir beyanda veya içerik herhangi doğruluğu konusunda garanti. Biz eksikliklerden üstlenmek herhangi bir sorumluluk ya da hatalar veya herhangi bir sorumluluk için yazım, içerik veya başka. Biz fark rezerv avans olmadan bu belgelerin içeriğini değiştirme hakkı.
iskt_admin
Site Admin
 
Mesajlar: 48
Kayıt: Cmt May 22, 2010 6:18 pm


Dön Fizik, Termodinamik, Akışkan ve Yanma

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir

cron